דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנדסת בניין - להקים מבנים מהיסוד 

מאת    [ 22/02/2013 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 1788 פעמים ]

הנדסת בניין הינה תחום ששיך לענף ההנדסה האזרחית. מהנדס הבניין אחראי, בין היתר, על ביצוע עבודות תכנון של מבנים מסוגים שונים. המהנדס מלווה את בנייתם של בתים פרטיים קטנים, כבישים, גשרי ענק, גורדי שחקים, מחסנים, ועוד. תפקידו של המהנדס חשוב מאוד, משום שהכוח למנוע קריסת מבנים טמון בכישרונות ובקפדנותו. המהנדס אחראי על ביצוע חישובים מדוקדקים שכוללים עומסים צפויים, סכנות אפשריות (רוחות, רעידות אדמה), ובחירת סוגי חומרים המתאימים לשימוש. ישנם מהנדסים שמעורבים בקבלת החלטות בנושאים של עלויות, ניהול עובדים, עמידה בתקנים ועוד.

שלבי הקמת מבנה
בדיוק כפי שהסטודנט להנדסה מתקדם בלימודיו מלמטה - למעלה, כך בדיוק בונים מבנים. יש לעבוד בשלבים, באופן זהיר ודקדקני, ולא לעבור לשלב הבא לפני שהשלב הקודם עומד איתן:

1. תכנון מקדים – לפני שניתן להניח אפילו אבן אחת, יש לבצע תכנון מקיף ומפורט של מהות הבניין ובאופן בנייתו. התכנון צריך גם לקחת בחשבון היבטים של תכנון סביבה וקבלת רישיונות מתאימים.
2. הכנת המגרש – לאחר שלב התכנון וקבלת ההיתרים הנדרשים מהרשויות המתאימות, יש להכין את המגרש לבניה. בשלב זה יש לפנות את אתר הבניה מצמחיה, מבנים ישנים, פסולת וכדומה. בהמשך יש לדאוג לגידור האתר והצבת שלטי אזהרה, מפני שאתר הבנייה עשוי להוות סכנה לציבור העוברים ושבים.
3. יציקת יסודות – בשלב זה יש לבצע חפירה לעומק הקרקע, בהתאם לגובהו ולגודלו של המבנה. על עומקה של החפירה ישפיע גם אופי הקרקע, ולעיתים יעשה שימוש בכלונסאות מיוחדות.
4. בניית השלד – בדומה לשלד אשר בגוף האדם, אם לא יבנה שלד חזק ויציב לבניין ההולך ונבנה, הרי שהוא לא יאריך ימים. בזמן בניית השלד לוקחים בחשבון שיקולים כמו משקל עצמי של המבנה, אופי השימוש הצפוי שלו, הכמות המבקרים בו.
5. קירות – לאחר סיום בניית השלד, יש להקים את קירות המבנה. חלק מן הקירות הם כאלה אשר לוקחים חלק בשמירת היציבות של המבנה. קירות אלה נקראים קירות נושאים וכל פגיעה בהם תפגע ביציבות המבנה כולו או בחלקו.

ללמוד הנדסת בניין
לימודי הנדסת בניין בישראל אפשרית בכמה מוסדות לימוד. כל המבקש לרכוש את מקצוע הנדסת הבניין צריך לעמוד בתנאי הקבלה הנדרשים, ללמוד במשך תקופה של 4 שנים ולעיתים לעבור גם תקופת התמחות. ההתמחות נדרשת בקרב מהנדסים שעוסקים בהיבטים של תכנון וקונסטרוקציה, ועד לסיומה נדרש המהנדס לעבוד תחת ליווי ופיקוח. לימודי הנדסת בניין או הנדסה אזרחית, עם או בלי התמחות, מתקיימים בטכניון, באוניברסיטת אריאל, באוניברסיטת בן גוריון וכן במכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב